Müşteri Roportajları

Sakarya İz Reklam

Röportaj

Cüneyt KANDİL; 12M Consulting, şirketimizin ihtiyaçlarını doğru tespit eden, tüm ekibiyle şirketimizin amaç ve hedefleri doğrultusunda aidiyet duygusuyla hızlı ve fonksiyonel çözümler üreterek her zaman yanımızda olmuştur.

Kendinizden bahsedebilir misiniz? Ne kadar süredir bu sektördesiniz, neler yapıyorsunuz?

Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümü mezunuyum. 10 senedir Sakarya İz Reklam’da çalışıyorum. Sakarya İz Reklam’da çalıştığım süreler boyunca Kalite Mühendisliği ve Kalite Müdürlüğü görevlerinde bulundum. Şu an ise Genel Müdür Yardımcılığı pozisyonunda görevimi sürdürüyorum.

Sakarya İz Reklam ne zaman kuruldu? Bugünkü faaliyetlerinizden bahsedebilir misiniz?

Sakarya İz Reklam, 1987 yılında kuruldu. Firmamız şu anda Türkiye’de üretim yapan başlıca otomotiv markalarının en önemli otomobil etiket tedarikçisi konumundadır. Şirketimiz, endüstriyel etiket sektöründe, otomotiv sanayinde hizmet veren bir yan sanayi firmasıdır. Otomotiv sektöründe endüstriyel etiket üreticisi olarak bir aracın üzerinde bulunması gereken performans etiketlerinin veya bir aracın dışında bulunan desenlerin üretimini sağlıyoruz. Çalışma payımızın %95’ini otomotiv firmaları oluşturuyor. Çalıştığımız otomotiv firmalarından bazıları; Toyota, Mercedes-Benz, Ford, Tofaş, Man, Türk Traktör, Otokar ve bu firmaların yan sanayileridir. Bizi sektördeki diğer firmalardan ayıran en önemli özellik, firmaların istediği performans etiketlerini uygun kalite standartlarıyla sağlayabiliyor olmamızdır. Örneğin Türkiye’de Ford Q1 belgesine sahip tek firmayız.

ERP sistemine geçiş sürecine nasıl karar verdiniz? Bu aşamada neler yaşadınız?

Biz 12M Consulting ile tanışmadan önce ERP sistemine geçiş süreciyle alakalı olarak bir kaç firmayla acı tecrübeler yaşadık. Piyasada Sektörel Çözümler adı altında geçen Klasik Paket Programları, bizim gibi iş hacmi büyük olan firmalar için yeterli değildir, böyle firmalar için ERP sistemine geçmek en uygun çözümdür. Biz de iş hacmi büyük bir firma olarak ERP sistemine geçmeden önce üretimdeki parçalarımızı bir bütün olarak takip edemiyorduk. 12M Consulting’in ERP konusunda oldukça sağlam bir alt yapısı var ve onların destekleriyle bu alt yapıyı oldukça kolay ve zahmetsiz bir şekilde kendi sistemimize uyarlamayı başardık. Bu şekilde ERP sistemine geçişimiz gerçekleşti.

Güneş Sistemi Lİ-Nova Kurumsal Kaynak Planlaması’na (ERP) geçişinizi eski durumunuz ile karşılaştırdığınızda, neler değişti?

ERP sistemine geçerek şirketimizin üretimden muhasebeye dek tüm iş süreçlerini ortak bir çatı altında birleştirmeyi başardık. Bu sayede tüm birimlerimiz arasında eş zamanlı bir bağlantı kurabiliyor, hızlı ve kaliteli bilgi akışı sağlayabiliyoruz. Ayrıca önceden kişilere bağlı olarak takip edilen tüm iş süreçlerimiz şimdi sistem üzerinden, herkesin takip edebildiği bir yapıya dönüştü. Dolayısıyla daha önce kişilerin konusu olan takip işlerimiz, şimdi tamamen sistemin konusu haline gelmiştir.

Sizin için özel olarak gerçekleştirilen ekranları nasıl buluyorsunuz? Favori ekranınız nedir?

Hepsi birbirinden kıymetli çalışmalar ve ben hepsinin yapım aşamasında bizzat çalıştım. Örneğin Sipariş Takibi ekranı, bizim ihtiyaç ve isteklerimiz doğrultusunda özel olarak geliştirilmiştir. Sipariş Takibi ekranımızı fonksiyonel bir yapıya dönüştürerek buradaki tüm iş süreçlerimizi direkt ERP sistemimiz üzerinden takip etmeye başladık. Bu sayede daha önce 10 kişinin, üstelik çok daha uzun sürelerde yaptığı bir işi şimdi çok daha kısa bir sürede yapabiliyoruz. Benim göz bebeğim olan ekranımız, Planlama modülümüzdür. Planlama modülü ihtiyaçlarımız doğrultusunda geliştiriliyor. Planlama modülü, bir parçanın sisteme ilk girişinden, sistemde oluşturulup, maliyet analizinin ortaya çıkartılmasına kadar varacak bir süreci kapsıyor.

e-Defter ve e-Fatura’ya geçiş döneminde neler yaşadınız? Biraz bahsedebilir misiniz?

Şirketimizin e-Defter ve e-Fatura sistemlerine geçişi, yılı kapatmadan üstelik şirketimizin ERP sistemine geçmek gibi köklü bir sistemsel değişime girdiği dönemde oldu. Eş zamanlı olarak muhasebe entegrasyonumuz da vardı. Ayrıca çalıştığımız ana sanayi firmalarımızın tamamı e-Fatura mükellefi ve her birinin bizden kendilerine özgü e-Fatura içeriklerine dair talepleri oldu. Tüm bu yeni aşamalar oldukça kritik ve yabancı olduğumuz süreçlerdi. Ancak 12M Consulting’in e-Defter, e-Fatura ve yasal mevzuatlara olan hakimiyetiyle geçişlerimizi oldukça kolay ve kısa bir sürede tamamladık. Şu an oldukça rahat bir şekilde kullanabiliyoruz.

12M Consulting ile çalışmaya ne zaman karar verdiniz? 12M Consulting’in vermiş olduğu danışmanlık hizmetinden memnun musunuz?

12M Consulting ile çalışmaya 2013 yılında başladık. 12M Consulting, şirketimizin ihtiyaçlarını doğru tespit eden, tüm ekibiyle şirketimizin amaç ve hedefleri doğrultusunda aidiyet duygusuyla hızlı ve fonksiyonel çözümler üreterek her zaman yanımızda olmuştur. A’dan Z’ye tüm ekibiyle bir takım olduk.

Sakarya İz Reklam’ın bundan sonraki hedefleri nelerdir? Biraz vizyonunuzdan bahsedebilir misiniz?

Global anlamda lider otomotiv etiket tedarikçisi olmaktır.

Röportajımızı okuyan 12M Consulting ve diğer okuyucularımıza ne gibi önerilerde bulunursunuz?

12M Consulting’in kendini yenileyebilen ve değişikliklere hızlı bir şekilde adapte olan yapısıyla, ERP pazarına ve ilgili yasal mevzuatlara hakimiyeti sayesinde iş süreçlerimiz önemli ölçüde gelişti. 12M Consulting’e hızlı ve koordineli desteklerinden dolayı teşekkür ediyor, sektördeki tüm firmalara ve uçtan uca çözüm isteyenlere 12M Consulting’i tavsiye ediyoruz.

Tüm Grubu

Röportaj

Tüm Grubu-Bilgi işlem Yöneticisi Çisel Okumuş ile yapmış olduğumuz röportaj

Sizi yakından tanıyabilir miyiz?

Her çeşit elektrik malzemesinin toptan satışını yapmak amacıyla 1978 yılında Şahıs Ortaklığı olarak kurulan Tüm Elektrik, 1984 yılında sermaye şirketine dönüştürülerek limited şirket olmuş ve 2000 yılında Tüm Elektrik Malzemeleri Ticaret ve Pazarlama A.Ş. adını almıştır.Bun izleyen dönemde günün şartlarının gerektirdiği pazarlama, üretim, proje ve taahhüt alanlarını kapsayan şirket ve ortaklıkların kurulması ile Tüm Grubu oluşmuştur. Tüm Grubu beş şirketten oluşmaktadır : Tüm Elektrik Tümpa Elektrik Tümka Kablo Tümkar Proje Club Phokaia Tüm Grubu; Elektrik sektöründe dünyanın en iyi markalarını bünyesinde toplayan Türkiye’nin en büyük satış organizasyonlarından birisidir. Her türlü elektrik, aydınlatma ve kablo pazarında yurtiçi ve yurt dışına doğrudan ve dolaylı satış yöntemi ile yaygın bir hizmet vermektedir. 300 nitelikli personeli ile hizmet veren Tüm Grubu, 16.000 mt.kare alandan oluşan modern depolarında stokladığı 27.500 çeşit ürünü, 2.300 satış noktasına 24 saat içinde ulaştırmaktadır. Araç filosu; 63 adet farklı tonajda kapalı ve açık kasa kamyon, kamyonet, ve binek tipi araçlardan oluşmaktadır. Grup içindeki tüm işlemlerin akışı sipariş aşamasından teslimat gerçekleşene kadar gelişmiş bilgisayar sistemi ile takip ve kontrol edilmektedir. Ben On yıldır burada çalışıyorum. Burası Tümpa’ nın yönetim merkezi. Üniversitede okurken burada çalışmaya başladım. Haftada iki gün buraya gidip, geliyordum. Sonra yurtdışına gittim. Bir buçuk yıl kaldım ve master yapıp döndüm. Döndükten sonra tekrar burada çalışmaya başladım. Şirketin iT bölümünden ben sorumluyum. Tüm lokasyonlarımızın birebir bağlantıda olmasını sağlıyorum. On üç tane depodan sorumluyum.

12M Yazılım ile ne zaman çalışmaya karar verdiniz?

Benim işe başladığım dönem barkotlar yeni yeni piyasaya çıkıyordu. Ömer Bey, o konu ile ilgili değildi. Başka bir firma ile çalışıyorduk. Hatta o dönemde dört tane danışman firmamız vardı. Dört danışman firmanın olması da dört ayrı problemdi. Bir sorun çıkıtığında nereden kaynakladığını anlamıyorduk. Barkod ve kredi kontrol programlarımız var. Sonra Ömer Bey ile çalışmaya başladık. Üç yıl oldu. işler tekele bağlandı. Şirketin büyük bir kısmını 12M’e teslim ettik. 12M’den önce daha dağınık çalışıyorduk. Tek kişi ile çalışmak bize avantaj sağladı. 12M Danışmanlık ekiplerinin denetiminde Link Bilgisayar’ın Kurumsal Kaynak Planlaması programı oturtuldu. Uzak ara bağlantılarla tüm firmalarımızdan yaklaşık 100’e yakın kullanıcı tarafından oluşturulan tüm bilgilerin anında sistemde tek bir merkezde toplanması sağlandı.

Mesleğinizden keyif aldığınız ya da sizi zorlayan yönleri neler?

Keyif aldığım tarafı, çok fazla lokasyon var. Bu da çok dolaşmam anlamına geliyor. Sabit bir yerde değilim. Ondan gayet memnunum. Herkes ile birebir iletişim içerisindeyim. Muhasebe, Finans, Satış, Satınalma, Depo departmanlarındaki tüm kullanıcılar ile birebir iletişim halindeyim. Bazen problem çıktığında ve sebebi çok fazla teknik olunca problemi kendim çözemiyor olmak zor geliyor. Çoğu zaman yapmaya çalıştığım bir virgülü bulmak bile olabiliyor. Sistem durduğu anda şirket duruyor. Sistemin bir gün durması o gün için maliyeti arttırıyor. Bu da işin stresli yönü. Sistem asla durmamalı. Link Bilgisayar ve 12M ekipleri sayesinde sistemimiz durmuyor.

Bu kadar yoğunluk içinde bir gününüz nasıl geçiyor?

Günlerimin hepsi birbirinden farklı geçebiliyor. Her gün farklı bir noktaya gidebiliyorum. Genelde Karaköy Bölgesi’ nde oluyorum. Firmamızın talepleri günün koşulları ve gerekliliklerine göre değişebiliyor. Bu nedenle sürekli yeni talepler şekilleniyor ve gelişiyor. Bu gelişen süreçlerde tüm kullanıcıların taleplerini dinliyor, bunların sisteme entegrasyonu ile ilgili gerekli çalışmaları koordine ediyorum.

Marmara Şirketler Grubu

Röportaj

Aydan Yalçınkaya; Biz bugüne kadar hiç "Hayır" lafını duymadık

Kendinizden biraz bahsedebilirmisiniz?

1976 yılında istanbul’ da doğdum. Marmara Üniversitesi Arap Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olduktan sonra sektörde, alanımla ilgili doğru adres bulamadığım için ilgi alanım olan insan Kaynakları’ nı tercih ettim. 7,5 yıl bankacılık sektöründe insan Kaynakları’ nın farklı alanlarında görev aldıktan sonra 7 yıl kadar da üretim sektöründe (beyaz eşya ve yapı kimsayasalları) faaliyet gösteren bir şirkette iş hayatıma devam ettim. Son olarak da Marmara Şirketler Grubu’ nda insan Kaynakları faaliyetlerinden sorumlu GrupMüdürü olarak görev yapıyorum. Evliyim ve 1 kız çocuğum var.

Mesleğinizden keyif aldığınız ya da sizi zorlayan yönleri neler?

Farklı insanlarla birarada olmak ve değişik fikirlere yön vermek işimin en keyif aldığım noktalarından biri. Ekip olarak çalışmamızın ve birbirimiz ile dayanışma içerisinde olmamızın da üzerimde pozitif etkisi büyüktür. Zor bulduğum tarafı ise zaman zaman insandan kaynaklanan farklı ihtiyaçlar ortaya çıkabiliyor. Bu süreçte biz kişileri istenilen forma uygun hale getirmekte aracı oluyoruz. Yönetim ile çalışan arasındaki orta noktada kalabildiğimiz için zorlayan durumlarda sıkıntılar yaşayabiliyoruz.

Şirketlere önereceğiniz, personel seçimlerinde adaylarda dikkat ettiğiniz özellikler neler?

Bizim 3 iş kolumuz var; tekstil, enerji ve kağıt üretim. Diğer taraftan da bir satış-pazarlama şirketimiz var. Özgeçmişleri incelerken kısa süreli çalışmalar bizim dikkatimizi çeker ve muhakkak bu durumu mülakatlarımızda sorgularız. Amacımız şirketimize katılan arkadaşları aile şirketimizin bir parçası olmalarını sağlarak, aile üyeleriyle beraber uzun yıllar çalışmasını desteklemektir. Örneğin; Çorlu’ daki kampüsümüz için genellikle üretim tecrübesi, mühendislik geçmişi ve sektör uzmanlığı aradığımız özelliklerdendir. Genç bir şirket olmamız dolayısıyla adaylarda aradığımız bir yaş kriteri de var. Şirketimizi bir basamak olarak görmekten çok, uzun yıllar bizimle çalışabilecek, kalıcı olabilecek adaylar bizim için bir adım öne çıkıyor. Satış-Pazarlama Departmanı için personel arayışlarımızda sektör tecrübesinin yanı sıra insan ilişkileri kuvvetli, hedef odaklı ve hedeflerini başarıya çevirebilen adayları tercih ediyoruz. Bu başarılar bizi de etkiliyor ve biz de kendileriyle çalışma konusunda daha istekli oluyoruz. Şirketimizin sektördeki atılımlarına baktığınızda aile şirketi olmamızın yanı sıra değişime açık bir şirketiz. Adayların da bu değişime adepte olabilmesi ve uyum sağlayabilmesi de bizim için çok önemlidir.

Sizin mesleğinizi seçen adaylara önerileriniz neler?

Kaba bir tarif olacak belki ama muhakkak ‘Elini taşın altına koymak’ gerekiyor. Çünkü hiç bir zaman kariyer verilmez siz alırsınız. Yönetici koltuğu size altın tepside sunulmaz, çok çalışmanın ve özverinin getirisidir. Projelere katılmak, farklı gruplara dahil olmak her geçen gün kendinize yeni birşeyler katmanızı sağlar. Baskı altında çalışabilmek, kendi sınırlarını zorlayabilmek, dürüst ve açık olmaya da önem veriyorum. Yanlış da yapabiliriz ama hata yaptığını kabul ederek dürüstçe ifade etmek de bizim için çok önemlidir.

12M Yazılım ile ne zaman çalışmaya karar verdiniz?

Şirketimiz 2008 yılı itibariyle 12M Danışmanlık ile tanıştı. Kağıt üzerindeki çalışmalarımızın tamamını sistem üzerine taşıyan, bizim için vazgeçilmez bir program haline geldi. Sistemin faydası bize inanılmaz büyük. Bir şirketin en önem verdiği kısımlardan biri olan bordronun doğru, hatasız hesaplanmasıdır. Çok daha önemli kısmı ise sistemin size geriye dönük işlem yapabilme imkanı tanıması ve hesaplamalarına güvenmemizdir. Sistem bizim arkamızda duruyor, bizim çalışan önündeki duruşumuzu kuvvetleniyor. Sistemin kapalı değil, sürekli gelişime açık olması da pozitif yanlarından biri. Biz bugüne kadar hiç ’Hayır’ lafını duymadık. Özellikle bizimle ilgilenen Ömer Bey, bizim fikirlerimize fikirler katarak gelişmemizdeki en büyük çözüm ortağımız.

Sizin mesleğinizi seçen adaylara önerileriniz neler?

Kaba bir tarif olacak belki ama muhakkak ‘Elini taşın altına koymak’ gerekiyor. Çünkü hiç bir zaman kariyer verilmez siz alırsınız. Yönetici koltuğu size altın tepside sunulmaz, çok çalışmanın ve özverinin getirisidir. Projelere katılmak, farklı gruplara dahil olmak her geçen gün kendinize yeni birşeyler katmanızı sağlar. Baskı altında çalışabilmek, kendi sınırlarını zorlayabilmek, dürüst ve açık olmaya da önem veriyorum. Yanlış da yapabiliriz ama hata yaptığını kabul ederek dürüstçe ifade etmek de bizim için çok önemlidir.

Turanlar Grubu

Röportaj

Meltem Ş. Turan; "Bütünleşik ERP süreçlerini 12M ile yönetiyoruz"

Kendinizden biraz bahsedebilirmisiniz?

1980 İstanbul doğumluyum. Avusturya Lisesini ve istanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirdikten sonra Galatasaray Üniversitesinde Hukuk üzerine master yaptım. Teamül üzere baro sertifikamı almak için dışarda bir hukuk bürosunda bir buçuk sene çalıştım. 2007 yılının Temmuz ayından beri aile şirketim olan Turanlar Şirketler Grubu’ nda göreve başladım.

Turanlar Şirketler Grubu neler yapıyor?

Grubumuz Turizm ve Orman Ürünleri Sanayisi dalında faaliyet göstermektedir. Turizm dalında iki tane tesisimiz var. 1993 yılından beri Türk turizmine hizmet veriyoruz. Yaklaşık 3500 yatak kapasiteli otellerimizle; Antalya Bölgesi’ nde, Turan Prince World ve Turan Prince Residence olarak daha çok yabancı turistlere hizmet veriyoruz. Orman Ürünleri Sanayisi aslında bizim esas iş konumuz. 1949 yılında kurulan Pelit Arslan Kontrplak Fabrikası bizim ilk bu alandaki ticarethanemiz; burada kontrplak ve laminat üretiyoruz. Diğeri ise Samsun’ daki Vezir Köprü Orman Ürünleri ve Kağıt Sanayi A.Ş, 1995 yılında özelleştirmeyle satın aldığımız ikinci fabrikamız.. Bu iki tesisimizle orman ürünlerine dair neredeyse her türlü ürünü üretiyoruz... Mdf, sunta, kalıp sistemleri, kontrplak, laminat parke, lake parke, kaplamalı levhalar, mutfak tezgahı, iç ve dış cephe laminantları üretiyoruz. Tabi bunlar ana isimler... Bunların altında detaylı başlıklar var. Diğer bir ürünümüz ise; nitelikli filtre kağıdı tesisimiz. Dünyada bu tür nitelikte filtre kağıdı üretebilen 4 firmadan biriyiz... Filtre kağıdı derken, çay poşetlerinde ve demlik poşetlerde kullanılan kağıtlardan bahsediyorum. Çok basit gibi görünüyor ama piyasaya çıktığınızda dünya liginde olduğunuz bir ürün. "Pelipaper" adı altıyla bu ürünü üretiyoruz.

12M Yazılım ile ne zaman tanıştınız?

Benim müdahil olmam, ERP sistemleri ile oldu. Büyük sanayi tesisleri işletiyoruz, bu tesislerdeki süreçleri mümkün olduğunca optimum hale getirebilmek ve maaliyetleri kontrol edebilmek hem de ürün girdi-çıktısı, barkod sistemi gibi pek çok dağılımı olan bir sistemi koordine edebilmek için 12M ile çalışmaya karar verdik.

Mesleğinizden keyif aldığınız ya da sizi zorlayan yönleri neler?

Ben aslında avukatım ama ben mesleğimi devam ettirmiyorum, şu an yaptığım iş yöneticilik... İş hayatı her zaman bolca emek ve mücadele gerektiren bir yaşam alanı. Açıkcası yaptığım işten çok keyif alıyorum. Aile şirketi olduğumuz için bu işin içinde doğduk, bu iş ile büyüdük. Çocukluğumuzdan beri fabrikaya gelirdik. Bizim işimiz her işi iyi bilmek değil, her işi iyi bileni bulup çalışmak. idarecilik bu çünkü... Gerek kadromuzla gerek danışmanlık aldığımız yerlerde işi iyi bilen insanlarla muhatap olmayı ve muhataplarımızın bizi doğru yönlendirmesini istiyoruz. işin zor yanı ise insan ilişkileri... Çünkü onun dışında makinalar ne diyorsak yapıyor..

Gerçekleştirmek istediğiniz bir projeniz veya hayaliniz var mıdır ?

Uzun zamandır AR-GE’ sini yaptığımız ürünlerimizi piyasaya sunup, onları pazarda iyi noktaya getirmek... Filtre kağıdı tesisimiz ile şu an %90 yurt dışına çalışıyoruz. Bu oranı daha da geliştirip, hakettiği noktalara getirmek istiyoruz. Aynı zamanda mutfak tezgahı ve hafif panel üretimlerimizle de Türkiye pazarı için çok yenilikçi ve ekonomik ürünler sunabiliyoruz. Bunları da ileri seviyelere getirmek istiyoruz. Turizm alanında ise Grubumuza bir tane de şehir oteli katmayı düşünüyoruz. istanbul’ da havaalanı bölgesinde bir otel yatırımımız var... Hayallerimiz; yaptığımız işi, hakkıyla ve en verimli şekilde yapmak…

Ertekin A.Ş.

Röportaj

Ertekin Elektronik A.Ş.'nin işlerinden bahseder misiniz?

Ertekin Elektronik A.Ş 1967 yılında kurulmuştur. Avrupa ülkeleri ve Uzakdoğu’da bulunan çeşitli firmaların distribütörlüğünü yapan şirketimiz ithalatını gerçekleştirdiği çok sayıda ürünün Türkiye genelinde satış ve pazarlamasını yapmaktadır. Faaliyet alanlarımıza ses sistemleri,dj sistemleri,mikrofonlar,megafonlar,ışık sistemleri,ev sinema sistemleri örnek verilebilir.

Mesleğinizden keyif aldığınız ya da sizi zorlayan yönleri neler?

Muhasebe, çok dikkat gerektiren bir meslektir. Bu mesleği yapabilmek için onu her meslekte olduğu gibi sevmek gerekiyor. Hatayı asla kabul etmez. Mevzuat ve yasalardaki değişiklikler nedeniyle her yıl kendinizi sürekli geliştirmeniz gerekir. Kazandığınız olumlu şey, günlük yaşantının her alanında daha dikkatli ve detaylı olduğunuzdur.

Bu kadar yoğunluk içinde bir gününüz nasıl geçiyor?

Sabah 09.00’da ofise geliyorum. Çalışma arkadaşlarımız ile kısa bir toplantı yapıyoruz. Dünün kritiğini ve günün vizyonunu tartışıp o doğrultuda günlük çalışma programımızı belirliyoruz. Rutin işler çok hızlı gelişiyor. Çoğunlukla zaman çok hızlı ilerliyor. Mesai saatinin nasıl bittiğini anlamıyorum. Yaklaşık 10 yıl kadar cumartesi günleri de çalıştım. Şimdi ise cumartesi günü gelmiyorum ama işleri evden takip etmeye devam ediyorum.

12M Yazılım ile ne zaman tanıştınız?

2010 yılında, ERP Geçiş sürecinde bir süre araştırma yaptıktan sonra referasnları ve taleplerimize en uygun firma olması hasebi ile 12M’den danışmanlık almaya başladık. Bu süreçte Kurumsal kaynak Planlama sistemi oturduldu ve Barkod Otomasyon Sistemi kuruldu.

Alimex

Röportaj

Alimex-Tedarik Zinciri Direktörü Öner Tank ile yapmış olduğumuz röportaj

Öncelikle sizi yakından tanımak isteriz. Kısaca kendinizden bahseder misiniz?

Öner Tank, 11 ve 5 yaşlarında 2 oğlum var. Endüstri Yüksek mühendisiyim, yerli ve yabancı şirketlerde 13 yılı aşkın iş tecrübem var. 2007 yılında Alimex Wingroup’un isveç’deki üretim tesisinin kapatılması sürecinde Üretim Transferi sorumlusu olarak göreve başladım. Hali hazırda Alimex Alüminyum şirketinde Tedarik Zinciri Direktörü olarak şirketin planlama, lojistik, satın alma ve stok departmanlarını koordine ediyorum.

Alimex Grup neler yapıyor?

Alimex Alüminyum isviçre merkezli Wingroup şirketine bağlı bir Üretim Tesisidir. Wingroup isveç ve isviçre merkezli şirketlerin birleşmesi sonucu ortaya çıkmış bir group şirketidir. Wingroup isviçre, Almanya, isveç, Danimarka, Norveç ve Birleşik Krallıkta aktif mühendislik ve satış şirketleri ile operasyonlarını devam ettirmektedir. Ürünlerimiz alüminyumdan mamül çatı konstrüksiyonlar, katlanır ve sürgülü kapılar, balkon kapatma sistemleridir.

12M Yazılım ile ne zaman çalışmaya karar verdiniz? Hangi projeleri birlikte yürütüyorsunuz ve 12M hizmetinden memnun musunuz?

2007 yılında Wingroup’un isveç’deki üretim tesisinin kapatılması sürecinde Üretim Transferi sorumlusu olarak göreve başlamamla beraber tüm ürünlerin Türkiye’ye taşınması yaklaşık 3 yıl sürdü. Alimex’de söz konusu dönemde siparişlerin takip edildiği 2 tane birbirinden bağımsız çalışan database vardı. Maalesef hızlı büyüyen birçok şirket gibi biz de IT alt yapımızı üretim süreçlerindeki büyümeyle orantılı bir şekilde yenileyememiştik. Yıl 2012 olmuştu ve çeşitli ihtiyaçlardan dolayı kullanılan database sayısı beşe yükselmişti. 2012 yıl başında CEO’muz Mr. Roemer ve Genel Müdürümüz Ferhat Bey, grup genelinde re-organizasyona gidileceğini ve altyapının ilk çeyrek sonuna kadar yeni organizasyona uygun hale getirilmesini istediklerinde hepimizi çok zorlu bir sürecin beklediğini anlamıştık. Öyle de oldu… Biz daha önce IT konusunda yapılması gereken yatırımlarla ilgili fizibilite çalışmalarımızı yapmıştık dolayısıyla komple bir ERP sisteminin en az 1 yıllık bir süre gerektirdiğini biliyorduk. Ama bizim bu kadar zamanımız yoktu. Tam bu esnada bir uzman olarak Ömer Bey’in görüşünü almaya karar verdik. Ömer Bey’le ihtiyaçlarımız ve seçeneklerimizle ilgili yaptığımız görüşme neticesinde 5 database i tek bir database indirecek ve bizim re-organizasyonun ihtiyaçlarını karşılayacak yeni bir program üzerinden gitmek üzere anlaştık. Proje onayını Mr. Roemer’den alırken nasıl bir sorumluluğun altına girdiğimin farkındaydım. Çok yoğun bir çalışma dönemi geçirdik ama kesinlikle çok güzeldi. Bir taraftan Alimex proje ekibi ile süreç haritalarını ve bilgi akışını resmedip, diğer taraftan da 12M’in uzman yazılımcılarıyla sistem geliştirmelerini yapıyorduk. Nisan ortasında sistemimiz sipariş takibi modüllerinin tamamını içerecek şekilde hazırdı ve planlandığı gibi Nisan sonunda re-organizasyonun devreye alındığını duyurduk. Gerçekleştirdiğimiz bu yeni sistemi Alimex Production Planning’in kısaltması ALiPROP olarak adlandırdık. Bu benim başından bugüne kadar içinde yer almaktan gurur duyduğum bir projedir ve kariyerimdeki mihenk taşlarından biridir.

12M Yazılım ile ne zaman tanıştınız?

2010 yılında, ERP Geçiş sürecinde bir süre araştırma yaptıktan sonra referasnları ve taleplerimize en uygun firma olması hasebi ile 12M’den danışmanlık almaya başladık. Bu süreçte Kurumsal kaynak Planlama sistemi oturduldu ve Barkod Otomasyon Sistemi kuruldu.